Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2021

Η αναγκαιότητα του Επαγγελματικού Προσανατολισμού για μαθητές και εφήβους. TEDx


 Του Ισιδώρου Γλαβά

Οι μαθητές καλούνται να κάνουν σημαντικές επιλογές για την επαγγελματική τους πορεία σε μια κρίσιμη ηλικία που οι περισσότεροι δεν διαθέτουν την ανάλογη πληροφόρηση ή την κατάλληλη ωριμότητα. Αρκετοί έφηβοι βρίσκονται σε κατάσταση συναισθηματικής αστάθειας, μερικές φορές χωρίς εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, και είναι έντονη η  προσπάθεια τους για την αναζήτηση και τον προσδιορισμό της ταυτότητάς τους.

Στα σχολεία ο επαγγελματικός προσανατολισμός είναι σχεδόν ανύπαρκτος, ενώ η κατάρτιση των εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα συμβουλευτικής είναι ελλιπής. Επιπλέον, στη χώρα μας παρατηρείται έντονη εμπλοκή των γονέων στην επιλογή σπουδών ή επαγγέλματος των παιδιών τους, χωρίς να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τις κλίσεις, τις δεξιότητες ή τις προτιμήσεις των παιδιών.

Ζούμε σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από μεγάλη ρευστότητα, επιρροές, προσδοκίες, στερεότυπα, και είναι σχεδόν αδύνατο όλοι εμείς - και περισσότερο οι μαθητές - να μείνουμε ανεπηρέαστοι. Η αγορά εργασίας συνεχώς αλλάζει και η ανάπτυξη της τεχνολογίας μεταβάλλει συνεχώς τα δεδομένα και τις ανάγκες όχι μόνο στο χώρο της εργασίας αλλά και στη ζωή μας γενικότερα.

Αποτέλεσμα των παραπάνω λόγων είναι οι περισσότεροι μαθητές να βρίσκονται σε σύγχυση σε σχέση με το μέλλον τους και οι επαγγελματικές επιλογές τους να γίνονται αρκετές φορές με λάθος κριτήρια.

Παραθέτω ενδεικτικά τα λόγια ενός φοιτητή:

«Μπήκα σε μια εξαιρετική σχολή (Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ) την οποία όμως ποτέ δεν θα τελειώσω επειδή, όπως λέει και ο ομιλητής, δεν μου αρέσει! Μπήκα εκεί για να είμαι μαζί με τον μεγαλύτερο αδερφό μου! Εκείνος τελείωσε στα 4 χρόνια, έκανε δυο μεταπτυχιακά, και βρήκε μια καλή δουλειά! Εγώ βάλτωσα, κουράστηκα και απηύδησα...! Χημικός ή Οινολόγος τους έλεγα ότι ήθελα να γίνω. Δεν θα βρεις δουλειά μου έλεγαν! Αυτή τη στιγμή εργάζομαι ως σερβιτόρος σε wine bar και τα 17500 μόρια των πανελλαδικών είναι πλέον άχρηστα! Αυτή τη στιγμή όλα θα ήταν εντελώς διαφορετικά αν έκανα αυτό που ήθελα! Αυτή τη στιγμή "ξύπνησα" και κατάλαβα ότι όποτε διαβάζω για χημικές ενώσεις, «η καρδιά μου χτυπάει πιο γρήγορα» και όποτε μιλάω για χημεία το κάνω με πάθος! Αυτή τη στιγμή αποφάσισα να ξαναδώσω, δυστυχώς, Πανελλαδικές ...»

Δείτε το σχετικό βίντεο που ακολουθεί (ομιλητής Σπύρος Μιχαλούλης)

Σχετικά άρθρα :

Επιλογές παιδιών και επιρροές γονέων

 

«Αιώνιοι φοιτητές» - Η παρούσα κατάσταση και οι προβληματισμοί.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου