Τρίτη 14 Μαΐου 2019

Δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου – Νομοθεσία 2018-19


Ενιαίοι Κανονισμοί λειτουργίας  των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. , Κ.Ε.Σ.Υ. , Κ.Ε.Α. και καθήκοντα - αρμοδιότητες του προσωπικού τους.

Οι δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου περιλαμβάνουν:

Α. Τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) στα οποία ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου καταθέτει τον συλλογικό προγραμματισμό του και την αποτίμηση του διδακτικού έργου του. Οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου των Π.Ε.Κ.Ε.Σ, που επιλέγονται από Περιφερειακά Συμβούλια, λειτουργούν υποστηρικτικά παρέχοντας «εργαλεία» στήριξης στον Σύλλογο Διδασκόντων και στο τέλος του διδακτικού έτους συντάσσουν εκθέσεις προς κάθε σχολείο για την βελτίωση στους τομείς που χρειάζεται, προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις, πρωτοβουλίες και επιμορφώσεις που μπορούν να εφαρμοστούν κατά τη νέα σχολική χρονιά. Η αποτίμηση είναι ανατροφοδοτική και οριζόντια, καθώς ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεργάζεται με τους συντονιστές του Π.Ε.Κ.Ε.Σ και εκείνοι με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) που ως τελικός αποδέκτης των εκτιμήσεων και των προτάσεων χαράσσει στρατηγικές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.

Β. Τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) που λειτουργούν σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και συνδράμουν -ως υποστηρικτική και συμβουλευτική δομή- στο έργο των εκπαιδευτικών και στις ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού.

Γ. Τα Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.) που λειτουργούν σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και έχουν ως στόχο την ανάπτυξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της Αγωγής Υγείας και του Πολιτισμού στα σχολεία όλων των βαθμίδων.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων τουλάχιστον τρεις φορές το χρόνο, στην έναρξη, στη μέση και στη λήξη του διδακτικού έτους, αναλαμβάνει την ευθύνη να προγραμματίζει συλλογικά και να αποτιμά το εκπαιδευτικό έργο που επιτελείται στο σχολείο. Ο Σύλλογος εντοπίζει τα σημεία υπεροχής, τα προβλήματα και τις αδυναμίες που προέκυψαν κατά την υλοποίηση δράσεων και αποτιμά το συνολικό εκπαιδευτικό έργο, εστιάζοντας στην επίλυση προβλημάτων που προέκυψαν, αναδιατυπώνοντας ή/και αναπλαισιώνοντας τους στόχους του αρχικού εκπαιδευτικού προγραμματισμού.
Ακόμα, δημιουργούνται δικτυώσεις και συνεργασίες σε επίπεδο Ομάδας Σχολείων, δίνοντας την ευκαιρία σε γειτονικά σχολεία να ανταλλάσσουν καλές πρακτικές και να αναπτύσσουν κοινές δράσεις.

ΣΧΕΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ:

·         NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4547/2018  Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις. ΦΕΚ 102/2018

·         Ενιαίος Κανονισμός Λειτουργίας των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. ΦΕΚ 4299/2018

·         Ενιαίος Κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες του προσωπικού τους. ΦΕΚ 5614/2018

·         Ενιαίος κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.) και ρύθμιση λοιπών θεμάτων. ΦΕΚ 1752/2019

Επιμέλεια: Ισίδωρος Γλαβάς, εκπαιδευτικός


Σχετικός σύνδεσμος : https://blogs.sch.gr/isiglavas/archives/2777#more-2777

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου