28-12-2020
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συνεργασία με οκτώ φορείς (Πανεπιστήμιο Πειραιά, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΙΤΥΕ-Διόφαντος), προχώρησε από το καλοκαίρι σε ενέργειες για την υλοποίηση επιμορφωτικής δράσης για το σύνολο των εκπαιδευτικών της χώρας μόνιμων και αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Σκοπός της δράσης είναι η αξιοποίηση του κεκτημένου της εξ
αποστάσεως εκπαίδευσης και η περαιτέρω καλλιέργεια των γνώσεων και
ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών σε παιδαγωγικές και διδακτικές
προσεγγίσεις, με την υποστήριξη των σύγχρονων ψηφιακών μέσων, που
χρησιμοποιούνται σε συνθήκες τεχνολογικά εμπλουτισμένης δια ζώσης εκπαίδευσης
καθώς και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης αφορά 163.104 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας
ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (αναπληρωτές ή μόνιμους ή ωρομίσθιους), που
υπηρετούν κατά το τρέχον σχολικό έτος (2020-2021) σε δημόσιες σχολικές μονάδες
της επικράτειας ή του εξωτερικού, Γενικής ή Ειδικής Αγωγής και
Εκπαίδευσης, καθώς και όσους εκπαιδευτικούς υπηρετούν με απόσπαση σε
υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Δήλωση συμμετοχής των εκπαιδευτικών γίνεται ηλεκτρονικά μέσα από την
πλατφόρμα https://trainees.t4e.sch.gr/.
Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως
και η συνολική διάρκειά του θα είναι είκοσι (20) ώρες σε χρονικό διάστημα οκτώ
(8) εβδομάδων, οι οποίες κατανέμονται σε δέκα (10) ώρες σύγχρονης επιμόρφωσης
και σε δέκα (10) ώρες ασύγχρονης επιμόρφωσης, μέσω χρήσης αντίστοιχων εργαλείων
τηλεκπαίδευσης. Για τις ανάγκες υλοποίησης της δράσης προβλέπεται η δημιουργία
Μητρώου Επιμορφωτών. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να
επισκέπτονται την ιστοσελίδα https://t4e.sch.gr.
Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Παρά
τις συνέπειες της επιδημιολογικής κρίσης στον τομέα της Παιδείας, αναδύθηκαν
και μοναδικές ευκαιρίες, όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η δυνατότητα για
περαιτέρω καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων ολόκληρης της εκπαιδευτικής
κοινότητας. Χτίζοντας πάνω στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης, το οποίο πιστώνεται
στην εκπαιδευτική μας κοινότητα, αξιοποιούμε τα ψηφιακά εργαλεία και επενδύουμε
περισσότερο στους δασκάλους και καθηγητές μας, μέσω ταχύρρυθμου προγράμματος
επιμόρφωσης που προβλέπεται για το σύνολο των εκπαιδευτικών μας. Οι
εκπαιδευτικοί μας, οι οποίοι από τις πρώτες κιόλας ημέρες αναστολής της δια
ζώσης λειτουργίας των σχολικών δομών, αψήφησαν δυσκολίες, αξιοποίησαν νέα
εργαλεία και δρόμους, με στόχο να συνεχιστεί όσο πιο απρόσκοπτα η εκπαιδευτική
διαδικασία για το σύνολο των μαθητών. Ενισχύουμε τις γνώσεις και δεξιότητές
τους, αξιοποιούμε τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας και τις
ενσωματώνουμε ακόμη περισσότερο στην εκπαιδευτική διαδικασία, προς όφελος
μαθητών και εκπαιδευτικών.».
Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε: «Μια
σημαντική δέσμευση μας προς την εκπαιδευτική κοινότητα γίνεται πραγματικότητα.
Σε μία ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτητική χρονιά για όλους μας, με την απειλή του
ιού να διαταράσσει κάθε τομέα ανθρώπινης δραστηριότητας, η εκπαίδευση στην χώρα
μας έμεινε όρθια χάρη στο συνδυασμό αφοσίωσης και επιμονής των εκπαιδευτικών
μας, αλλά και αξιοποίησης των τεχνολογικών μέσων που αναπτύχθηκαν και
διευρυνθήκαν μέσα στις αντίξοες συνθήκες της κρίσης. Εκκινώντας από αυτήν την
βάση, προχωράμε σήμερα στο επόμενο βήμα: την δημιουργία προγράμματος
επιμόρφωσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την χρήση νέων τεχνολογικών
μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία, που απευθύνεται στο σύνολο των
εκπαιδευτικών μας, όλων των βαθμίδων. Στόχος μας η ποιοτική και αποτελεσματική
εκπαιδευτική διαδικασία υπό το πρίσμα των σύγχρονων θεωρήσεων της διδασκαλίας
και της μάθησης και στη βάση ποιοτικών προδιαγραφών δημιουργίας εκπαιδευτικού
υλικού και αξιοποίησης των καταλληλότερων κάθε φορά τεχνολογικών μέσων. Γιατί,
πέρα από τις ανάγκες που προέκυψαν εξαιτίας της πανδημίας, η ψηφιακή αναβάθμιση
της παιδείας μας, η ενσωμάτωση σε αυτήν των νέων τεχνολογικών δυνατοτήτων
μάθησης, αλλά και η επένδυση στο μεγάλο μας συγκριτικό πλεονέκτημα, στους
εκπαιδευτικούς μας, αποτελεί την αναγκαία προϋπόθεση για τη δημιουργία του
ποιοτικού ελληνικού σχολείου του 21ου αιώνα.».
Η τηλεκπαίδευση ήρθε για να... μείνει μόνιμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας εύχομαι Καλή Χρονιά με υγεία!!!