Στην παρούσα ανάρτηση περιέχονται οι βασικές οδηγίες του
Υπουργείου Παιδείας και του ΕΟΔΥ για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2020-21 καθώς και
οι βασικές εγκύκλιοι και νόμοι για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων, Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου ….
Αγιασμός σχολικού έτους 2020-2021
ΦΕΚ 3780/τ.Β/08-09-2020. Λειτουργία των εκπαιδευτικών
μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και
Εκπαίδευσης … και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη
λειτουργία τους.
Σ΄ αυτόν τον νόμο μεταξύ άλλων αναφέρονται τα παρακάτω θέματα:
· Υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας (Άρθρο 2)
· Εκπαιδευτικές εκδρομές, μετακινήσεις μαθητών, σχολικές βιβλιοθήκες, μαθητικοί διαγωνισμοί, σχολικές εκδηλώσεις και τελετές (Άρθρο 3)
· Λειτουργία κυλικείων και χώρων σίτισης – κυρώσεις (Άρθρο 5)
· Καταγραφή και προσμέτρηση απουσιών (Άρθρο 8)
· Ειδική άδεια απουσίας εκπαιδευτικών (Άρθρο 9)
117512/ΓΔ4/08-09-2020 έγγραφο. Συμπληρωματικό υλικό
ΕΟΔΥ στα σχολεία για τον κορωνοϊό
Το υπ.
αριθμ. 117512/ΓΔ4/08-09-2020 έγγραφο
με θέμα: «Μέτρα προφύλαξης από τον ιό SARS-Cov-2 που προκαλεί τη νόσο COVID-19»
περιλαμβάνει ενημερωτικό υλικό της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί,
μαθητές και γονείς) προκειμένου να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την πρόληψη
κατά της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19:
· Για τους μαθητές– Προστάτευσε τον εαυτό σου και το σχολείο σου
· Για τους εκπαιδευτικούς – Λίστα με όσα δεν πρέπει να ξεχνάτε! – Προστατέψτε τον εαυτό σας και τους μαθητές σας
· Για τους γονείς και τους κηδεμόνες – Λίστα με όσα δεν πρέπει να ξεχνάτε! – Προστατέψτε το παιδί σας, την οικογένειά σας και το σχολείο
· Πως θα πρέπει να μιλάω σε παιδιά και εφήβους για τον ιό(SARS-CoV-2) που προκαλεί τη νόσο COVID-19 – Συμβουλές για γονείς και εκπαιδευτικούς
Οδηγίες
ΕΟΔΥ για τον νέο κορωνοϊό COVID-19
· Οδηγίες για τα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς
Διαχείριση ύποπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών λοίμωξης COVID-19 σε
σχολικές μονάδες.
«Ας είμαστε
ρεαλιστές: Θα χρειαστεί να κλείσουν τμήματα και ενδεχομένως σχολεία φέτος»,
ανέφερε η υπουργός Παιδείας σε πρόσφατη συνέντευξη.
Υγειονομικοί έλεγχοι στα σχολεία το Σχ. Ε. 2020-21
Ενδεικτική διάρθρωση του εβδομαδιαίου
ωρολογίου προγράμματος διεξαγωγής μαθημάτων και διαλειμμάτων των σχολικών
μονάδων Δ/θμιας Εκπαίδευσης.
Για το
σχολικό έτος 2020-21 ισχύουν τα ωρολόγια προγράμματα διδασκαλίας και οι αναθέσεις
μαθημάτων που περιέχονται στις αναρτήσεις με τους παρακάτω συνδέσμους:
· Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα Γενικού Λυκείου
· Τα νέα ωρολόγια Προγράμματα Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου
ΦΕΚ 3523/τ.Β/25-8-2020 Διδασκαλία ξένης γλώσσας στο
Γενικό Λύκειο
Oδηγίες
κάλυψης κενών προηγούμενου σχολικού έτους για το Γυμνάσιο και το Γενικό
Λύκειο κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2020-2021
· α) Παράρτημα 1: μαθήματα Ελληνικής Γλώσσας και Ιστορίας
· β) Παράρτημα 2: Μαθηματικά
Οδηγίες
στα Δημοτικά για την κάλυψη της ύλης που δεν διδάχθηκε το προηγούμενο σχ. έτος
α) την ύλη και τις οδηγίες
διδασκαλίας της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Κοινωνικών και Φυσικών
Επιστημών στα Δημοτικά σχολεία κατά το σχολικό έτος 2020-2021, και.
β) τις οδηγίες κάλυψης πιθανών
διδακτικών κενών προηγούμενου σχολικού έτους για το δημοτικό σχολείο
(κατά το α’ δεκαήμερο του σχολικού έτους 2020-2021).
· κάλυψη πιθανών διδακτικών κενών προηγούμενου σχολικού έτους
Νέα εγκύκλιος για τις άδειες
εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ λόγω COVID-19.
Νόμος 4692/2020 «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες
διατάξεις»
Ο νέος νόμος
4692/2020, που δημοσιεύτηκε στις 12-6-2020 σε ΦΕΚ, περιλαμβάνει 138 άρθρα
και οι κυριότερες αλλαγές που φέρνει είναι οι εξής:
Εισαγωγή της Αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.
Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της πληροφορικής, των κλασικών γραμμάτων, των ξένων γλωσσών και της φυσικής αγωγής.
Διεύρυνση των μεθόδων αξιολόγησης των μαθητών και αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
Εισαγωγή των «εργαστηρίων δεξιοτήτων» στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων. Οι θεματικές τους οργανώνονται σε 4 κύκλους (Ευ Ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία).
Θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Λύκειο.
Εισαγωγή «κόντρα» μαθήματος στη Γ’ Λυκείου, που θα προσμετράται στο απολυτήριο (Ιστορία για τους μαθητές που επιλέγουν πρακτική κατεύθυνση και Μαθηματικά για τους μαθητές που επιλέγουν θεωρητική κατεύθυνση).
Αύξηση της βαθμολογικής βάσης προαγωγής και απόλυσης μαθητών.
Ενίσχυση του θεσμού των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων.
Θεσμοθέτηση εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας σχολείου.
Θεσμοθέτηση ενός συνεκτικού πλαισίου για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου (βασισμένο στο τρίπτυχο «Προγραμματισμός – Αυτοαξιολόγηση – Εξωτερική Αξιολόγηση»).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου