Πέμπτη 23 Μαΐου 2019

Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής

Σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Εγκύκλιος 2019
  
Ενόψει της επικείμενης δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της με αρ. πρωτ. 79942/
ΓΔ4/21-05-2019 Υπουργικής Απόφασης σχετικά με τις εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προηγείται η παρούσα ενημερωτική εγκύκλιος λόγω της έναρξης της διαδικασίας Ηλεκτρονικών Αιτήσεων Μαΐου - Ιουνίου 2019.

Συστήνεται μάλιστα από το ΥΠΠΕΘ, ιδιαίτερη προσοχή στα άρθρα 9, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 28 και 35 της παρούσας εγκυκλίου, καθώς ενυπόγραφη ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Η Εγκύκλιος -  66 σελίδων περιέχει τα ακόλουθα 36 άρθρα:
Άρθρο 1
Σχολικό και Διδακτικό Έτος
Άρθρο 2
Διακοπές - Αργίες -Εορταστικές Εκδηλώσεις
Άρθρο 3
Υπηρεσιακά Βιβλία
Άρθρο 4
Υπηρεσιακά Έντυπα
Άρθρο 5
Τύπος και επισημοποίηση Υπηρεσιακών Βιβλίων και Εντύπων
Άρθρο 6
Φύλαξη Υπηρεσιακών Βιβλίων και Εντύπων
Άρθρο 7
Έναρξη ισχύος νέων Υπηρεσιακών Βιβλίων και Εντύπων
Άρθρο 8
Έννοια της εγγραφής
Άρθρο 9
Τρόπος και χρόνος εγγραφής
Άρθρο 10
Τρόπος και χρόνος εγγραφής στις ΣΜΕΑΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Άρθρο 11
Στοιχεία που καταχωρίζονται
Άρθρο 12
Περιοχή σχολείων και αριθμός  μαθητών/τριών που φοιτούν
Άρθρο 13
Κηδεμονία ανηλίκων μαθητών/τριών
Άρθρο 14
Μαθητές/τριες από ξένα σχολεία του εξωτερικού
Άρθρο 15
Έξοδος μαθητή/τριας από το σχολείο
Άρθρο 16
Γενική Διάταξη για Μετεγγραφή
Άρθρο 17
Μετεγγραφές με αίτηση
Άρθρο 18
Λοιπές μετεγγραφές
Άρθρο 19
Προθεσμία μετεγγραφών
Άρθρο 20
Διαδικασία μετεγγραφών – βαθμολογία
Άρθρο 21
Ανανεώσεις εγγραφών
Άρθρο 22
Ένταξη μαθητών/τριών σε τάξεις – Οριστικοποίηση τμημάτων
Άρθρο 23
Φοίτηση μαθητών/τριών
Άρθρο 24
Απουσίες που δεν λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης
Άρθρο 25
Απαλλαγή μαθητών/τριών από την ενεργό συμμετοχή σε μαθήματα
Άρθρο 26
Κατ’ ιδίαν διδαχθέντες/θείσες μαθητές/τριες και στρατεύσιμοι
Κατ’ οίκον διδασκαλία
Άρθρο 27
Έλεγχος και καταχώριση των απουσιών
Άρθρο 28
Χαρακτηρισμός φοίτησης, συνέπειες
Άρθρο 29
Ενημέρωση γονέων – Υποχρεώσεις γονέων μαθητών/τριών που απουσιάζουν
Άρθρο 30
Δράσεις για τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου
Άρθρο 31
Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα
Άρθρο 32
Διαγωγή
Άρθρο 33
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Άρθρο 34
Εκκλησιαστικά Γυμνάσια, Γενικά Εκκλησιαστικά Λύκεια και Μουσουλμανικά Ιεροσπουδαστήρια Θράκης
Άρθρο 35
Εσπερινά σχολεία
Άρθρο 36
Παραρτήματα

Δείτε την Εγκύκλιο εδώ


Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στο άρθρο 31 γι' αυτό και παρατίθεται:

Άρθρο 31
Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα

1) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία στο σχολείο του κλίματος που απαιτείται για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών έτσι, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων.
Για τον σκοπό αυτό πρέπει να χρησιμοποιεί όλους τους διαθέσιμους τρόπους (π.χ. συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης) για την αντιμετώπιση κάθε παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς.
Στις περιπτώσεις των μαθητών/τριών που δε βελτιώνουν τη συμπεριφορά τους ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών προβαίνει στη λήψη μέτρων, τα οποία είναι:
α) προφορική παρατήρηση,
β) επίπληξη,
γ) αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας,
δ) αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών,
ε) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

2) Τα παιδαγωγικά μέτρα των περιπτ. γ΄ και δ΄ της παρ. 1 επιβάλλονται εφόσον κρίνεται ότι τα παιδαγωγικά μέτρα που έχουν ήδη εφαρμοστεί δεν έχουν φέρει αλλαγή της στάσης του/της μαθητή/τριας ή αν πρόκειται για σοβαρή παρέκκλιση, έστω και μεμονωμένη.
Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται μόνο αν, επιπλέον των ανωτέρω, κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.

3) Τα παιδαγωγικά μέτρα της παρ. 1 αξιοποιούνται ως εξής:
α) Κάθε διδάσκων/ουσα καθηγητής/τρια μπορεί να αξιοποιήσει τα παιδαγωγικά μέτρα α και β.
β) Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου μπορεί να αξιοποιήσει τα παιδαγωγικά μέτρα α, β και γ.
γ) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών μπορεί να αξιοποιήσει τα παιδαγωγικά μέτρα α, β, γ, δ και ε.
δ) Την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μπορεί να την επιβάλει μόνο ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών με απόφαση στην οποία πρέπει να αιτιολογείται ειδικά ο λόγος για τον οποίο κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Κ.Ε.Σ.Υ. εφόσον ο/η μαθητής/τρια έχει αξιολογηθεί ή, σε διαφορετική περίπτωση, του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας.
Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει για το σχολικό έτος εντός του οποίου λήφθηκε, και από το επόμενο σχολικό έτος, ο/η μαθητής/τρια έχει δικαίωμα να επανέλθει στο σχολείο με τη διαδικασία της μετεγγραφής. Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η εξής:
Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνεται εγγράφως ο/η κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Στην έγγραφη ενημέρωση αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την επιβολή του. Ο/η μαθητής αν είναι ενήλικος/η ή ο/η κηδεμόνας του, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση καθώς και αντίγραφο της αξιολόγησης του Κ.Ε.Σ.Υ. ή της γνώμης του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας. Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, οι οποίοι αποχωρούν στο σύνολό τους την ώρα της ψηφοφορίας. Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών συντάσσεται πρακτικό από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου και στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης. Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών αλλά στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν. Δεν επιτρέπεται η λευκή ψήφος, η δήλωση «παρών» ή η αδικαιολόγητη αποχή.
Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του τελευταίου κατά σειρά παιδαγωγικού μέτρου.
Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια, ώστε να μην περιορίζεται η παιδαγωγική αξία του ληφθέντος παιδαγωγικού μέτρου και να αποφεύγεται η διαπόμπευση του/της μαθητή/τριας.
Ο/Η Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος σύμφωνα με την παρ. 4 του άρ 18 της παρούσας. Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην περιοχή.

4) Επιπλέον για τα παιδαγωγικά μέτρα της παρ. 1 ισχύουν τα εξής: α) Η παρατήρηση έχει σκοπό να προειδοποιήσει τον/τη μαθητή/τρια ότι η συμπεριφορά του/της παρεκκλίνει από τα προβλεπόμενα από το Πλαίσιο Οργάνωσης της Σχολικής  Ζωής και δεν καταχωρίζεται στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας. β) Τα υπόλοιπα παιδαγωγικά μέτρα καταχωρίζονται στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας.

5) Οι μαθητές/τριες που αποβάλλονται παραμένουν τις ημέρες της αποβολής στο σχολείο, οι ώρες απουσίας τους από την τάξη καταχωρίζονται και απασχολούνται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου. Η μορφή της απασχόλησης εντός του σχολείου καθορίζεται από το όργανο που αποφάσισε το συγκεκριμένο παιδαγωγικό μέτρο.

6) Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί προφορική παρατήρηση και να απομακρυνθεί από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία. Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς.

7) Στους/στις μαθητές/τριες που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου»

8) Στους/στις μαθητές/τριες κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προόδου». Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους/ες τους μαθητές/τριες που ισοβάθμισαν.

9) Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσής τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

10) Στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

11) Ο τύπος και οι διαστάσεις των ειδικών διπλωμάτων που προβλέπονται στο άρθρο αυτό καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων.

12) Όλες οι τιμητικές διακρίσεις επιδίδονται σε επίσημη τελετή κατά την Εορτή της Σημαίας. Στην τελετή αυτή προσκαλούνται να παραστούν οι τοπικές αρχές και οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών.


Η Υ.Α. δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 31-5-2019 

Υ.Α. 79942/ΓΔ4/21-05-2019   (ΦΕΚ 2005/Β/31-5-2019)
Δείτε το ΦΕΚ εδώ

1 σχόλιο:

  1. Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης .
    Δείτε το σχετικό ΦΕΚ 2005/Β/31-5-2019 (δημοσιεύτηκε στις 31-5-2019)
    https://drive.google.com/file/d/1Im0TfoJUPonSWHPnndlSTFqSzgPBJE-w/view
    Σύμφωνα με αυτό αλλάζει και η διαδικασία εγγραφής στο Γυμνάσιο και θα γίνεται ως εξής:
    1. Ο/η κηδεμόνας κάθε μαθητή/τριας καταθέτει εντός του μηνός Δεκεμβρίου στον/στη Διευθυντή/ντρια του Δημοτικού υπεύθυνη δήλωση μόνιμης κατοικίας, συνοδευόμενη από σχετικό αποδεικτικό.
    2.Ο/Η Διευθυντής/ντρια του Δημοτικού καταρτίζει πίνακα με τις διευθύνσεις των μαθητών/τριών που θα πάνε στο Γυμνάσιο.
    3.Ο πίνακας αποστέλλεται στο/στη Διευθυντή/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
    4.Ο/η Διευθυντής/ντρια της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ορίζει με απόφαση του/της το Γυμνάσιο εγγραφής των μαθητών/τριών
    5.Ο/η Διευθυντής/ντρια της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποστέλλει τους συμπληρωμένους πίνακες στα Δημοτικά σχολεία, μέσω της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
    6.Οι Διευθυντές των Δημοτικών ενημερώνουν τους κηδεμόνες των μαθητών/τριών και διαβιβάζουν τους απολυτήριους τίτλους υπηρεσιακώς στα Γυμνάσια εγγραφής και επί αποδείξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή