Ψηφίστηκε χθες 11-6-2020 από την Ολομέλεια της Βουλής το
Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο: «Αναβάθμιση του
Σχολείου και άλλες διατάξεις», με το οποίο γίνονται αλλαγές στην
πρωτοβάθμια, τη δευτεροβάθμια, αλλά και την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ο νέος νόμος 4692/2020, που δημοσιεύτηκε σήμερα 12-6-20 σε ΦΕΚ, περιλαμβάνει 138 άρθρα και οι κυριότερες αλλαγές που φέρνει είναι οι
εξής:
Εισαγωγή της Αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο μέσω
δημιουργικών δραστηριοτήτων.
Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της πληροφορικής, των
κλασικών γραμμάτων, των ξένων γλωσσών και της φυσικής αγωγής.
Διεύρυνση των μεθόδων αξιολόγησης των μαθητών
και αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
Εισαγωγή των «εργαστηρίων δεξιοτήτων» στο υποχρεωτικό
πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων. Οι θεματικές τους οργανώνονται
σε 4 κύκλους (Ευ Ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη,
Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία).
Θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας
στο Λύκειο.
Εισαγωγή «κόντρα» μαθήματος στη Γ’ Λυκείου, που θα
προσμετράται στο απολυτήριο (Ιστορία για τους μαθητές που επιλέγουν πρακτική
κατεύθυνση και Μαθηματικά για τους μαθητές που επιλέγουν θεωρητική κατεύθυνση).
Αύξηση της βαθμολογικής βάσης προαγωγής και απόλυσης
μαθητών.
Ενίσχυση του θεσμού των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων.
Θεσμοθέτηση εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας σχολείου.
Θεσμοθέτηση ενός συνεκτικού πλαισίου για την αξιολόγηση της
σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου (βασισμένο στο τρίπτυχο
«Προγραμματισμός – Αυτοαξιολόγηση – Εξωτερική Αξιολόγηση»).
Ενίσχυση της εξωστρέφειας των πανεπιστημίων (δυνατότητα
ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, θεσμοθέτηση κοινών και διπλών προγραμμάτων
σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, θεσμοθέτηση θερινών προγραμμάτων κ.α.).
Εισαγωγή ακαδημαϊκού κριτηρίου στις μετεγγραφές φοιτητών, παράλληλα
με τον εξορθολογισμό των υφιστάμενων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων.
Διαβάστε τον νόμο εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου