Με το νέο νόμο 4610/2019 για την
εκπαίδευση, που ψηφίστηκε στις 23/4/2019, καθορίστηκε και ο νέος τρόπος
πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα ισχύσει από την ερχόμενη περίοδο, δηλαδή
αφορά στους μαθητές που θα φοιτήσουν στη Γ’ Λυκείου από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο
και τους νεότερους.
Θα υπάρχουν τέσσερις Ομάδες Προσανατολισμού -Επιστημονικά Πεδία με τα εξής πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα:
Θα υπάρχουν τέσσερις Ομάδες Προσανατολισμού -Επιστημονικά Πεδία με τα εξής πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα:
- Ανθρωπιστικών Σπουδών (Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Κοινωνιολογία).
- Θετικών Σπουδών (Μαθηματικά,
Φυσική, Χημεία).
- Σπουδών Υγείας (Φυσική,
Χημεία, Βιολογία).
- Σπουδών Οικονομίας - Πληροφορικής (Μαθηματικά, Οικονομία-Κοινωνία, ΑΕΠΠ).
Σε όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού θα
εξετάζεται και το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.
Δε θα υπάρχουν συντελεστές βαρύτητας. Όλα τα μαθήματα θα έχουν την ίδια βαρύτητα. Ειδικά για την πρώτη χρονιά, δε θα υπολογίζεται ο Βαθμός του Απολυτηρίου στο Γενικό Βαθμό Πρόσβασης. Έτσι το κάθε μάθημα θα έχει βαρύτητα 25%.
Από τις πανελλαδικές του 2021 θα υπολογίζεται και ο Βαθμός του Απολυτηρίου σε ποσοστό 10% στο βαθμό πρόσβασης. Οπότε το καθένα από τα τέσσερα μαθήματα θα έχει βαρύτητα 22,5%.
O κάθε μαθητής θα έχει πρόσβαση σε ένα Επιστημονικό Πεδίο, ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού που έχει επιλέξει. Καταργείται η δυνατότητα πρόσβασης σε ένα 2ο Επιστημονικό Πεδίο, με την εξέταση σε ένα 5ο μάθημα.
Βασικό χαρακτηριστικό του νέου συστήματος πρόσβασης είναι ο ετήσιος διαχωρισμός των τμημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης:
Δε θα υπάρχουν συντελεστές βαρύτητας. Όλα τα μαθήματα θα έχουν την ίδια βαρύτητα. Ειδικά για την πρώτη χρονιά, δε θα υπολογίζεται ο Βαθμός του Απολυτηρίου στο Γενικό Βαθμό Πρόσβασης. Έτσι το κάθε μάθημα θα έχει βαρύτητα 25%.
Από τις πανελλαδικές του 2021 θα υπολογίζεται και ο Βαθμός του Απολυτηρίου σε ποσοστό 10% στο βαθμό πρόσβασης. Οπότε το καθένα από τα τέσσερα μαθήματα θα έχει βαρύτητα 22,5%.
O κάθε μαθητής θα έχει πρόσβαση σε ένα Επιστημονικό Πεδίο, ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού που έχει επιλέξει. Καταργείται η δυνατότητα πρόσβασης σε ένα 2ο Επιστημονικό Πεδίο, με την εξέταση σε ένα 5ο μάθημα.
Βασικό χαρακτηριστικό του νέου συστήματος πρόσβασης είναι ο ετήσιος διαχωρισμός των τμημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης:
- Σε Τμήματα Πρόσβασης μέσω Πανελλαδικών
Εξετάσεων (ΤΠΠΕ) στα οποία αναμένεται να ενταχθούν τα τμήματα και
οι σχολές υψηλής και μεσαίας ζήτησης και
- Σε Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης (ΤΕΠ) στα
οποία αναμένεται να ενταχθούν τα τμήματα χαμηλής ζήτησης.
Σημειώνεται ότι για όλα τα τμήματα και τις σχολές ενστόλων
απαιτούνται πανελλαδικές εξετάσεις.
Οι μαθητές της Β΄ Τάξης ΓΕ.Λ.
που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση μέχρι
τις 30 Ιουνίου κάθε έτους συμπληρώνουν Α΄ δήλωση προτίμησης με περιορισμένο αριθμό προτιμήσεων Τμημάτων
στα οποία επιθυμούν να εισαχθούν. Η προθεσμία υποβολής της δήλωσης και ο
αριθμός προτιμήσεων ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και
Θρησκευμάτων. Αν το σύνολο των προτιμήσεων
των υποψήφιων μαθητών για ένα Τμήμα είναι μικρότερο ή ίσο με τις διαθέσιμες
θέσεις του Τμήματος αυτού για τη συγκεκριμένη κατηγορία υποψηφίων, ημερήσιων
και εσπερινών ΓΕ.Λ., το Τμήμα αυτό ορίζεται
για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά ως «Τμήμα με θέσεις ελεύθερης πρόσβασης»
(ΤΕΠ) για την οικεία κατηγορία υποψηφίων και οι θέσεις που έχουν δηλωθεί δεσμεύονται
προσωρινά. Τα υπόλοιπα Τμήματα, δηλαδή εκείνα στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων
υπερβαίνει τις διαθέσιμες θέσεις που διεκδικούν οι υποψήφιοι της συγκεκριμένης
κατηγορίας, είναι «Τμήματα πρόσβασης με πανελλαδικές εξετάσεις» (ΤΠΠΕ) για την
οικεία κατηγορία υποψηφίων.
Για τους μαθητές, στις Α΄ Δηλώσεις προτίμησης των οποίων δεν έχουν προκύψει
ΤΕΠ, η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση γίνεται μέσω πανελλαδικών εξετάσεων.
Για την εισαγωγή μέσω πανελλαδικών
εξετάσεων ισχύουν τα εξής: α) προσμετράται
σε ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%) ο μέσος όρος των βαθμών στα τέσσερα (4)
πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου επιστημονικού πεδίου και σε ποσοστό
δέκα τοις εκατό (10%) ο βαθμός του απολυτηρίου της Γ΄ Τάξης ΓΕ.Λ.. Κατ’
εξαίρεση, για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 υπολογίζεται
μόνο ο μέσος όρος των τεσσάρων (4) πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων,
Στα Τμήματα όπου απαιτείται η εξέταση
ειδικού μαθήματος ή πρακτικής δοκιμασίας για την εισαγωγή υποψηφίων σε αυτά,
λόγω της φύσης του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύουν, η εξέταση του ειδικού
μαθήματος ή της πρακτικής δοκιμασίας γίνεται πανελλαδικά. Σε κάθε ειδικό μάθημα
ο υποψήφιος πρέπει να επιτύχει βαθμολογία
τουλάχιστον ίση με το μισό της προβλεπόμενης μέγιστης δυνατής. Για τον
υπολογισμό της συνολικής βαθμολογίας, προστίθεται στην βαθμολογία, η βαθμολογία
που προκύπτει από το γινόμενο του βαθμού των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών
δοκιμασιών με τον αντίστοιχο συντελεστή.
Από το σχολικό
έτος 2020-2021 Α ́ Τάξη και η Β ́ Τάξη Γενικού Λυκείου αποτελούν
τάξεις αποκλειστικά γενικής παιδείας, στις οποίες εφαρμόζεται πρόγραμμα
μαθημάτων γενικής παιδείας τριάντα πέντε (35) συνολικά ωρών
εβδομαδιαίως για τα ημερήσια και είκοσι πέντε (25) συνολικά διδακτικών
ωρών εβδομαδιαίως για τα εσπερινά.
Α. Η νέα Β’ Λυκείου (έναρξη 2018-19)
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της Β’ Λυκείου, όλοι
οι μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση υποχρεούνται να συμπληρώσουν Α’ δήλωση προτίμησης (μηχανογραφικό) με
τις προτιμήσεις Τμημάτων στα οποία επιθυμούν να φοιτήσουν. Η Α ́ δήλωση
προτίμησης ειδικά για φέτος, δεν υποβάλλεται έως τις 30 Ιουνίου 2019, αλλά έως τις 31 Οκτωβρίου 2019 από τους
μαθητές της Γ ́ Τάξης ΓΕ.Λ.
Στα μέσα της Γ’ Λυκείου (τον Φεβρουάριο 2020) δηλώνουν αν θα
συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ή αν προτιμούν να εισαχθούν σε ένα από
τα ΤΕΠ που είχαν συμπεριλάβει στην αρχική τους δήλωση. Η δήλωση του Φεβρουαρίου
είναι οριστική και δεσμευτική.
Συγκεκριμένα, ένας μαθητής που είχε τουλάχιστον ένα ΤΕΠ στη δήλωση
του Ιουλίου μπορεί
(α) να επιλέξει εισαγωγή σε ΑΕΙ μέσω πανελλαδικών εξετάσεων,
χάνοντας το δικαίωμα πρόσβασης σε κάποιο από τα ΤΕΠ που είχε δηλώσει ή,
(β) να επιλέξει ένα από τα ΤΕΠ που είχε συμπεριλάβει στη δήλωση
του Ιουλίου, οπότε εισάγεται στο Τμήμα αυτό, με μόνη προϋπόθεση την απόκτηση
του απολυτηρίου της Γ΄ Λυκείου.
Τονίζεται ότι, μετά την οριστικοποίηση των επιλογών του
Φεβρουαρίου δε μπορεί να γίνει καμιά περαιτέρω αλλαγή.
Για τους μαθητές που διάλεξαν να εισαχθούν σε ΤΕΠ χωρίς πανελλαδικές δε θα υπάρχει
δυνατότητα μετεγγραφής.
Η εξέταση του ειδικού μαθήματος – όπου απαιτείται - θα γίνεται μόνο σε πανελλαδικές εξετάσεις
ανεξαρτήτως αν ο υποψήφιος έχει επιλέξει την εισαγωγή του μέσω ΤΕΠ ή
πανελλαδικών εξετάσεων. Συνεπώς αν κάποια από τα εν λόγω Τμήματα προκύψει ότι
ανήκουν στα ΤΕΠ μετά την Α’ δήλωση, οι υποψήφιοι οι οποίοι τα έχουν δηλώσει και
θέλουν να εισαχθούν σε αυτά χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις, θα έχουν την
υποχρέωση να εξετάζονται πανελλαδικά μόνο στα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα και να
επιτυγχάνουν την ελάχιστη απαιτούμενη επίδοση, ώστε να ένα εξασφαλίσουν την
είσοδό τους στα εν λόγω Τμήματα με το απολυτήριο τους.
Το παρακάτω σχήμα απεικονίζει την όλη διαδικασία:
Β. Η νέα Γ’ Λυκείου (έναρξη 2019-20)
Το πρόγραμμα των μαθητών που θα
φοιτήσουν στη Γ΄ τάξη λυκείου τη σχολική χρονιά 2019-2020 διαμορφώνεται
σε 4 ομάδες προσανατολισμού και κατόπιν σε 4 επιστημονικά πεδία:
- Ανθρωπιστικών
Σπουδών
- Θετικών
Σπουδών
- Σπουδών
Υγείας
- Σπουδών
Οικονομίας κ΄ Πληροφορικής.
Οι μαθητές θα παρακολουθούν εβδομαδιαίως 29 ώρες μαθήματα, από τις
οποίες οι 18 θα αφορούν τα μαθήματα Προσανατολισμού και οι 11 τα μαθήματα
Γενικής Παιδείας.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (σύνολο 11 ώρες)
*τα μαθήματα Νεοελληνική Γλώσσα και
Νεοελληνική Λογοτεχνία ενοποιούνται στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και
Γραμματεία, το οποίο είναι εξεταζόμενο για όλους τους υποψηφίους.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ : 6 ώρες ανά μάθημα (Σύνολο: 18 ώρες)
*το μάθημα των Αρχών Οικονομικής
Θεωρίας εμπλουτίζεται με περιεχόμενο που σχετίζεται
με την κοινωνική διάσταση της Οικονομίας.
Αναφέρεται
επιπλέον 1 ώρα ανά μάθημα για συνεργασία με τον εκπαιδευτικό.
Γ. Υπολογισμός Μορίων
Η πρόσβαση στη τριτοβάθμια εκπαίδευση θα εξαρτάται κατά 90% από
την επίδοση του κάθε μαθητή στα 4 μαθήματα που θα επιλέξει να εξεταστεί
πανελλαδικά και 10% στη βαθμολογία του σχολείου. Ο τρόπος που θα υπολογίζονται
τα μόρια περιγράφεται παρακάτω.
Βαθμός
Απολυτηρίου (Το απολυτήριο θα προσμετράται για την
εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τις πανελλαδικές του 2021).
·
Για την
διενέργεια των ενδοσχολικών εξετάσεων θα πραγματοποιείται συνεργατική
λειτουργία των σχολικών
μονάδων. Συγκεκριμένα, τα σχολεία θα χωριστούν σε ομάδες, ανά Δήμο στις
μεγάλες πόλεις και ανά Νομό στην επαρχία.
·
Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα
προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά
ομάδα και το
τελικό διαγώνισμα θα
προκύπτει μετά από
κλήρωση ομάδας θεμάτων
μέσα από ένα
μεγαλύτερο πλήθος.
·
Τα θέματα
θα στέλνονται ηλεκτρονικά
στους μαθητές των σχολείων της
συγκεκριμένης ομάδας και η εξέταση θα είναι δίωρη. Επιτηρητές θα είναι
οι καθηγητές των δημόσιων
σχολείων αλλά διαφορετικής
ειδικότητας από την ειδικότητα των
καθηγητών του εξεταζόμενου μαθήματος. Στα ιδιωτικά σχολεία οι επιτηρητές θα
είναι ένας από το
δημόσιο σχολείο και
ένας από το
ιδιωτικό σχολείο.
·
Τα γραπτά των
μαθητών, αφού καλυφθούν τα
ονόματα, θα βαθμολογούνται από καθηγητή άλλου σχολείου.
Για τα 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα:
ο βαθμός θα προκύπτει με βαρύτητα 40% για την τελική ενδοσχολική
εξέταση και 60% για τον βαθμό των
δύο τετραμήνων.
Οι γραπτές ενδοσχολικές
απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου θα γίνονται στα 4 εξάωρα μαθήματα,
τα ίδια
στα οποία θα
εξετάζονται στη συνέχεια
όσοι επιλέξουν να
συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Για τα
άλλα μαθήματα: ο
τελικός βαθμός θα
προκύπτει κατά 100%
από τον βαθμό
των δύο τετραμήνων.
Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον
μέσο όρο όλων των μαθημάτων που θα διδάσκονται στην Γ΄ Λυκείου και θα
προσμετράται σε ποσοστό 10% για την είσοδο του μαθητή στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση. Εξαιρείται ο βαθμός στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
Μόρια
Εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο
Οι συντελεστές βαρύτητας καταργούνται
και όλα τα μαθήματα έχουν την ίδια βαρύτητα.
Για τους μαθητές που θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές, ο βαθμός
των πανελλαδικών εξετάσεων θα διαμορφωθεί κατά 90% από τον μέσο όρο των βαθμών
τους στα 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και κατά 10% από τον βαθμό του
απολυτηρίου. (Το απολυτήριο θα προσμετράται για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση από τις πανελλαδικές του 2021).
[(Γ. Β.Π. · 0,9) + (Β. Απ. · 0,1)] · 100
|
Γ.Β.Π. = Γενικός Βαθμός Πρόσβασης =
Μέσος όρος 4 μαθημάτων που αντιστοιχούν στο
Επιστημονικό Πεδίο.
Επιστημονικό Πεδίο.
Β. Απ. = Βαθμός Απολυτηρίου = Μέσος όρος όλων των
μαθημάτων που διδάσκονται στην Γ’ Λυκείου. Εξαιρείται ο βαθμός στο μάθημα της
Φυσικής Αγωγής, ο οποίος δεν συνυπολογίζεται για την εξαγωγή του Γ.Μ.Ο..
Τα
παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από το νέο νόμο 4610/2019 με τίτλο "Συνέργειες
Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά
σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις".
Ο νόμος 4610/2019 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ A’ 70 / 07-05-2019) και επισυνάπτεται εδώ
Ο νόμος 4610/2019 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ A’ 70 / 07-05-2019) και επισυνάπτεται εδώ
ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ και το νέο σύστημα Πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΟΛΜΕ απέρριψε το σχέδιο νόμου για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και στη συνάντηση του ΔΣ με τον υπουργό Παιδείας στις 20-3-19, κατέθεσε τις θέσεις της, ζητώντας την απόσυρσή του, διότι όπως υποστηρίζει:
1. Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά.
2. Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.
3. Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
4. Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί «κατάργησης» των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
5. Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο Τμήμα κάποιας σχολής, σε μικρότερη ηλικία ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής.
6. Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες.
7. Αυξάνεται το άγχος των εξετάσεων με την οργάνωση τους σε επίπεδο δήμων και νομών για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ενδιαφέρον έχει το κείμενο διαμαρτυρίας της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ για τις αλλαγές στο Λύκειο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κείμενο έχει ως εξής:
«Μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα το Υπουργείο προχώρησε στην ψήφιση ενός νόμου, ο οποίος αποτελεί θλιβερή συνόψιση εκείνων των αλλαγών στο πρόγραμμα του Λυκείου απέναντι στις οποίες η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων έχει ήδη επανειλημμένα εκφράσει την έντονη διαμαρτυρία της.
Η απαρίθμηση στη συνέχεια των αλλαγών αυτών αποκαλύπτει τις ψηφίδες στη μελαγχολική εικόνα, η οποία προαναγγέλλει μέλλον δυσοίωνο για τον κλάδο των φιλολόγων και τα φιλολογικά μαθήματα:
Η οριστική κατάργηση της διδασκαλίας του μαθήματος των Λατινικών από την Ομάδα Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών συνιστά σοβαρότατο πλήγμα κατά των κλασικών γραμμάτων. Η μετατροπή δε του μαθήματος σε προαιρετικώς επιλεγόμενο και μη εξεταζόμενο μάθημα περισσότερο ανακαλεί τη γνωστή για τις προφάσεις εν αμαρτίαις ρήση.
Η κατάργηση της διδασκαλίας της Ιστορίας του Σύγχρονου Κόσμου ως μαθήματος Γενικής Παιδείας στην Γ΄ Λυκείου στερεί από τους αυριανούς πολίτες τα γνωστικά εφόδια για την κατανόηση των σύγχρονων εξελίξεων. Στο ίδιο πνεύμα δυστυχώς εντάσσεται και ο περιορισμός της διδασκαλίας της Ιστορίας στα ΕΠΑΛ σε μία μόνο διδακτική ώρα και στην Α΄ τάξη αποκλειστικά.
Η διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας επίσης υποβαθμίζεται, διδακτικά και εξεταστικά, μετά την ουσιαστική κατάργηση της περίληψης και τη συρρίκνωση της παραγωγής λόγου σ’ ένα συνοπτικής παρουσίασης θέσεων και απόψεων κείμενο 4-5 παραγράφων.
Τα κείμενα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας κατά τη συνεξέτασή τους με τη Νεοελληνική Γλώσσα, σε ένα τρίωρο, προβλέπεται να προσεγγίζονται συχνά ως αφορμή για γλωσσικές ασκήσεις και κοινωνιολογικού χαρακτήρα αναλύσεις και όχι με γνώμονα την καλλιέργεια δημιουργικών αναγνωστών που διαθέτουν γνώση των κειμένων και των λογοτεχνικών ρευμάτων, κριτική ικανότητα και ευαισθησία.
Η κατάργηση της διδασκαλίας του μαθήματος της Φιλοσοφίας από το Γενικό Εσπερινό Λύκειο στερεί από τους μαθητές την επαφή με την ιστορία των ιδεών και τη φιλοσοφική σκέψη.
Πλήρης είναι η απαξίωση του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών. Η εξαίρεσή του από τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Γυμνάσιο και στη Β΄ Λυκείου, η ουσιαστική συγχώνευση της διδασκαλίας των εμβληματικών κειμένων του Επιταφίου Λόγου του Περικλή και της Αντιγόνης του Σοφοκλή, ο περιορισμός της κορυφαίας πνευματικής άσκησης που είναι η μετάφραση, συντελούν δραματικά στην περαιτέρω υποβάθμιση του μαθήματος.
Είναι εμφανές ότι ο νέος νόμος που μόλις ψηφίστηκε διαψεύδει πανηγυρικά τις υπουργικές εξαγγελίες περί αποκατάστασης του μορφωτικού ρόλου του Λυκείου και καθόλου δεν το αποδεσμεύει από την αντιπαιδαγωγική χρησιμοθηρική λογική.
Καλούμε επομένως την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αναστείλει την εφαρμογή του νόμου και τους συναδέλφους να διατηρούν πάντα ακμαία την πίστη τους στις ανθρωπιστικές αξίες.»
ΠΕΦ, Τρίτη, 07 Μαΐου 2019