Η εργασία που ακολουθεί παρουσιάστηκε στο 3ο
Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με διεθνή συμμετοχή του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών
και Κοινωνικών Επιστημών με
κεντρικό θέμα: «Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Εκπαίδευση, Κοινωνία και Πολιτική
Παιδεία».
Θεωρούμε ότι η συνεργασία είναι το κλειδί για τη λύση πολλών προβλημάτων όχι μόνο στην εκπαίδευση αλλά και σε πολλούς άλλους τομείς της κοινωνίας μας γενικότερα. Βέβαια, για να καλλιεργήσουμε αυτή την ικανότητα στη σχολική κοινότητα και να αυξήσουμε το βαθμό συνεργασίας σε όλα τα επίπεδα χρειάζεται η κατάλληλη εκπαίδευση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.
Σκοπός της εργασίας είναι να αναδείξει αφενός τα οφέλη και την αναγκαιότητα της συνεργασίας στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας, αφετέρου τα εμπόδια που δυσχεραίνουν την εφαρμογή της, μέσα από μία επισκόπηση της ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας. Μεγάλη έμφαση δίνεται στον ρόλο της σχολικής συνεργασίας ως βασικής συνιστώσας για την πολύπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, αλλά και την ποιοτική αναβάθμιση του σχολείου και της ευρύτερης κοινωνίας.
Η βιβλιογραφική αναφορά, εμπλουτίζεται με τα πορίσματα έρευνας που διενεργήσαμε πρόσφατα, προκειμένου να διαπιστώσουμε τις στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι σε θέματα συνεργασίας στον χώρο της εκπαίδευσης.
Επίσης, καταθέτουμε τις προτάσεις μας, με γνώμονα την δημιουργία ενός συνεργατικού-κοινοτικού σχολείου που χρειάζεται να βρίσκεται στο επίκεντρο κάθε εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου