Βάση του 10, τράπεζα
θεμάτων και νέες θεματικές από τη νέα χρονιά 2020-21
της Ελπίδας Οικονομίδη, 11 Απριλίου 2020
της Ελπίδας Οικονομίδη, 11 Απριλίου 2020
Με τα απαγορευτικά μέτρα να έχουν παραλύσει τα σχολεία
κρατώντας τα κλειστά για τουλάχιστον ένα μήνα, το υπουργείο Παιδείας, έχοντας
ανοιχτά μέτωπα με την αποτελεσματική λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
και τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων, συνεχίζει παράλληλα και την
πολιτική του για τις αλλαγές που επιθυμεί να φέρει στα σχολεία από το επόμενο
σχολικό έτος.
Βάση του 10 στην προαγωγή και στο απολυτήριο Λυκείου,
ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, θέσπιση της τράπεζας των
θεμάτων και ένταξη νέων θεματικών ενοτήτων στα σχολεία συμπεριλαμβάνονται,
σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, σε νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται
να ψηφιστεί μετά το Πάσχα.
Αρχές της Μεγάλης Εβδομάδας αναμένεται να κατατεθεί το
νομοσχέδιο για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το οποίο
περιλαμβάνει σειρά δεσμεύσεων της πολιτικής ηγεσίας που είχαν γίνει τους
προηγούμενους μήνες, ώστε η νέα σχολική χρονιά να ξεκινήσει εφόσον έχει
θεσπιστεί σειρά μεταρρυθμίσεων.
Οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο για ένα σχέδιο νόμου που
περιλαμβάνει βελτιωτικές ρυθμίσεις, ξεκινώντας έναν κύκλο αλλαγών στα σχολεία
που θα οδηγήσει στη διαμόρφωση του εκσυγχρονισμού στην εκπαίδευση.
Τι αλλάζει από την επόμενη σχολική χρονιά:
Βαθμός απόλυσης και προαγωγής στο Λύκειο με 10: Όπως
αναφέρουν οι πληροφορίες του «Ε.Τ.», η θέσπιση της βάσης του 10 ξεκινάει από
τις ενδοσχολικές εξετάσεις και το απολυτήριο Λυκείου με την αυστηροποίηση της
προαγωγής και της απόλυσης. Ειδικότερα, μέχρι και φέτος η προαγωγή σε κάθε τάξη
Λυκείου γινόταν με βαθμό 9,5. Πλέον, το υπουργείο σχεδιάζει να προχωρήσει στη
στρογγυλοποίησή του τοποθετώντας τον πήχη μισό βαθμό παραπάνω. Ο εν λόγω βαθμός
προκύπτει από τον μέσο όρο της επίδοσης του μαθητή σε όλα τα μαθήματα και σε
όσα από αυτά εξετάζεται στο τέλος της χρονιάς. Η αλλαγή αφορά αποκλειστικά το
Λύκειο και προβλέπεται να θεσπιστεί για όλες τις τάξεις από την Α’ έως και τη
Γ’ Λυκείου.
Τράπεζα θεμάτων: Η αυστηροποίηση της προαγωγής
έρχεται συνοδευόμενη από την επιστροφή της «πολύπαθης» αλλά και προβληματικής
-κατά το παρελθόν- τράπεζας θεμάτων. Ένας θεσμός που παρά τα θετικά του
στοιχεία, λόγω καθυστερήσεων και πολιτικών κυβιστήσεων από τις αλλαγές των
ηγεσιών στον υπουργικό θώκο κατά την εφαρμογή του στο παρελθόν, προκάλεσε
περισσότερο σύγχυση στους μαθητές παρά αναβάθμισε τη διαδικασία των
ενδοσχολικών εξετάσεων. Η προηγούμενη κυβέρνηση προχώρησε στην κατάργησή της το 2015
και τώρα η πολιτική ηγεσία προχωράει στο να επανασυστήσει στο μαθητικό κοινό
την τράπεζα θεμάτων χωρίς τα προβλήματα του παρελθόντος.
Το εν λόγω αποθετήριο θεμάτων, από το οποίο θα προκύπτουν
θέματα για το τελικό διαγώνισμα των ενδοσχολικών εξετάσεων, θα λειτουργήσει τον
επόμενο χρόνο μόνο για την Α’ Λυκείου. Κάθε χρόνο το αποθετήριο θα
εμπλουτίζεται και θα εντάσσεται ακόμα μία τάξη Λυκείου σε αυτό, ώστε σε τρία
χρόνια να έχουν ενταχθεί όλες οι τάξεις.
Η επιστροφή της στοχεύει στην αναβάθμιση των σχολικών
εξετάσεων σε επίπεδο αξιοπιστίας, ώστε να αποκτήσει στη συνέχεια αξιοπιστία και
αντικειμενικότητα και το απολυτήριο Λυκείου.
Νέες θεματικές ενότητες στα σχολεία: Με μικρά
βήματα και πιλοτική διαδικασία, το υπουργείο Παιδείας από τη νέα χρονιά
ξεκινάει πιλοτικά την ένταξη νέων θεματικών στα σχολεία που θα ενταχθούν στο
ωρολόγιο πρόγραμμα. Εθελοντισμός, σεξουαλική αγωγή, πρώτες βοήθειες, πρόληψη και
προφύλαξη φυσικών καταστροφών και σεβασμός στον άλλον και τη διαφορετικότητα
είναι μερικές από τις θεματικές που θα διδαχθούν στα σχολεία, με το Ινστιτούτο
Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) να προετοιμάζει το εκπαιδευτικό υλικό αλλά και τη
διαδικασία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών για να ανταποκριθούν στις νέες
θεματικές ενότητες.
Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να εμπλουτίσει με νέες
θεματικές το ωρολόγιο πρόγραμμα και να ενισχύσει τις ήπιες και ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών.
Ενίσχυση και εξετάσεις στα Πρότυπα και Πειραματικά
Σχολεία: Ένας θεσμός που έχει ταλαιπωρηθεί κατά το παρελθόν με παλινωδίες
της προηγούμενης κυβέρνησης. Η πολιτική ηγεσία είχε δεσμευτεί και προεκλογικά
να ενισχύσει τα ήδη υπάρχοντα σχολεία και να «χτίσει» ένα δίκτυο με αντίστοιχες
σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα, ώστε να υπάρχει μία ισχυρή παρουσία αυτών σε
κάθε περιφέρεια. Η ένταξη στα Δημοτικά θα γίνεται με κλήρωση, ενώ για την
εισαγωγή στις δευτεροβάθμιες σχολικές μονάδες θα διενεργούνται εξετάσεις.
ΣΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Παράταση στους διευθυντές σχολείων και εκπαίδευσης
Στόχος του υπουργείου Παιδείας από την ανάληψη των
καθηκόντων του ήταν να φέρει ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών (από διευθυντές
σχολείων έως περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης) καθώς τόσο η θητεία των
διευθυντών σχολείων όσο και των διευθυντών εκπαίδευσης είτε έληγε φέτος είτε
έχει ήδη πάρει παράταση.
Η επέλαση του κορωνοϊού αλλά και τα αυστηρά περιοριστικά
μέτρα άλλαξαν τα σχέδια του υπουργείου, καθώς έπρεπε να εστιάσει σε
εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης, όπως η εξ αποστάσεως, η οποία δείχνει να έχει
θερμή υποδοχή από εκπαιδευτικούς και μαθητές, αλλά και με το ζήτημα των
Πανελλαδικών, που αναμένονται οι σχετικές ανακοινώσεις και αποφάσεις τις
επόμενες εβδομάδες.
Το εν λόγω νομοσχέδιο δεν θα περιλαμβάνει τα νέα κριτήρια
για την επιλογή στελεχών, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, κρίθηκε ότι έτσι κι
αλλιώς τα χρονοδιαγράμματα δεν επιτρέπουν την εφαρμογή του ώστε να γίνουν οι
διαδικασίες και οι νέες τοποθετήσεις. Όπως όλα δείχνουν, θα δοθεί παράταση στους
διευθυντές σχολείων και εκπαίδευσης για μία ακόμα χρονιά και στη συνέχεια θα
πραγματοποιηθούν οι κρίσεις για νέα στελέχη.
Από την έντυπη
έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου